Λίγα λόγια για την λειτουργία του blog.

Το blog δημιουργήθηκε από ελεύθερους ανθρώπους που αγωνίζονται για την αναρχία,χωρίς συμβιβασμούς,δόγματα και μορφές εναλλακτικής εξουσίας ή κλίκας.Δίνεται η δυνατότητα στον οποιονδήποτε να εκφράσει τις απόψεις του,επικοινωνώντας μαζί μας στο lykoitounotou@riseup.net,είτε συμπράττει με κάποια ομάδα,είτε πορεύεται σαν άτομο,αρκεί αυτές να είναι αληθείς και να μην φέρουν κίνδυνο προσωπικής στοχοποίησης από τα μέσα καταστολής,σε αντίθεση με πολλά blogs και σωρό δημοσιευμάτων,απο τους υπερασπιστές του ρεφορμισμού.

Friday, June 12, 2015

Τα γεγονότα στην Ικτίνου-Ελεύθεροι χώροι και αριστερή καταστολή.


Το βράδυ της Τετάρτης,21/05,ένα ακόμα ''επεισόδιο'' επιβολής ''νόμου και τάξης'' παίχτηκε στο πεζόδρομο της Ικτίνου,στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.Μπάτσοι των ΜΑΤ κύκλωσαν το δρόμο και αφού μάντρωσαν όλους όσους βρίσκονταν εκεί,ζήτησαν ταυτότητες.
Όσοι δεν είχαν(60 άτομα),οδηγήθηκαν για την (καθιερωμένη συνήθεια της καταστολής) εξακρίβωση στοιχείων.
Τι ήταν όμως αυτό που προκάλεσε άλλη μια επιχείρηση ''σκούπα των μπάτσων?
Ποια ήταν τα άτομα που κρίθηκε πως έπρεπε να ερευνηθούν και τι ρόλο είχε το σημείο που έγινε η επιχείρηση?

Η Ικτίνου είναι ένας κεντρικός πεζόδρομος στον οποίο υπάρχουν μαγαζιά και κόσμος χωρίς πολλά λεφτά,που απλά συχνάζει.Στα σημεία που δεν έχουν ''καταλάβει'' οι μαγαζάτορες με τραπέζια και καρέκλες,μαζεύονται είτε όσοι δεν έχουν λεφτά,είτε όσοι δεν γουστάρουν τον ''καθωσπρέπει'',τρόπο ''διασκέδασης''.Το φαινόμενο αυτό,το συναντάμε στα αστικά κέντρα αρκετά συχνά,με το αποτέλεσμα μίας συνεύρεσης πολλών διαφορετικών αντιλήψεων κόσμου.Αυτό που προκάλεσε το πέσιμο είναι,όπως μαθαίνουμε,η αντίδραση των καταστηματαρχών,που βλέπουν τα μαγαζιά τους,να μην είναι ασφυκτικά γεμάτα,εξαιτίας του ότι πολλοί δεν διαθέτουν το αντίτιμο της ''διασκέδασης'' και που πιστεύουν πως,αν απαγορευτεί κάπως,αυτή η συνάθροιση,όλοι θα συγκεντρωθούν στις επιχειρήσεις τους,με σκοπό την απόκτηση του πολυπόθητου γι αυτούς,κέρδους.
Για τη δημιουργία της ''κοινής γνώμης και εντύπωσης'' λοιπόν,επιστρατεύθηκαν για ακόμη μια φορά,τα αστικά μέσα ενημέρωσης,που εστίασαν στο ότι υπήρχαν καταγγελίες,για χρήση ουσιών,καθώς και για φασαρίες-διατάραξη κοινής ησυχίας.

Η ίδια ακριβώς μεθοδολογία,παρατηρείται σε όλες τις πόλεις.Στις πλατείες και στους πεζόδρομους που μαζεύονται άτομα κυρίως νεαρής ηλικίας,υπάρχουν αντιδράσεις και καταγγελίες περίοικων-ευυπόληπτων πολιτών για ''παράνομες πράξεις'' ή ''παραβατικές συμπεριφορές''.Αυτό ακολουθείται απο τις συχνές ''επισκέψεις'' των μπάτσων,οι οποίοι επεμβαίνουν,αφού έχουν λάβει το ''χρίσμα του σωτήρα'' απο την τέταρτη εξουσία των μέσων μαζικής εξαπάτησης.
Το θέμα όμως δεν έχει να κάνει τόσο με την ενόχληση των καταστηματαρχών ή των νοικοκυραίων,όσο με την κεντρική και διαχρονική στάση του κράτους,απέναντι στα κομμάτια του κόσμου που ξεφεύγουν από τις συνηθισμένες νόρμες και τα επιτρεπόμενα.

Η οποιαδήποτε ελεύθερη και μη καθοδηγούμενη συγκέντρωση ανθρώπων,είναι ο εφιάλτης κάθε εξουσίας και γι αυτό στις εκάστοτε δικτατορίες υπάρχει,πάντα και απροκάλυπτα,απαγόρευση συναθροίσεων.

Οι λεγόμενες δημοκρατίες,για να το πετύχουν,συνηθίζουν να αποθαρρύνουν,χαρακτηρίζοντας τις συναθροίσεις ως ''εστίες ανομίας'',οι οποίες ''είτε ενοχλούν τους γειτόνους'',είτε γίνεται διακίνηση και χρήση ουσιών'',είτε ''κινδυνεύει η δημόσια ασφάλεια'',είτε γίνονται γενικά ''αξιόποινες πράξεις''.
Ανάλογα με την περίπτωση,εφευρίσκουν αφορμές,για να ''προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για τη διαφύλαξη και αποκατάσταση της έννομης τάξης''.Ως μέσο για να πετύχει η καταστολή λοιπόν,συνδυάζονται οι μπάτσοι(απλοί χωροφύλακες,ασφαλίτες,ΜΑΤ,αηΔΙΑΣ κτλ) με τα δεκανίκια της εξουσίας,τους δημοσιογράφους,για να οδηγήσουν την ''κοινή γνώμη'' εκεί που βολεύει.Στον καναπέ της αποχαύνωσης και της λοβοτομής.

Αυτή η διαχρονική στάση του κράτους είναι παντελώς ανεξάρτητη από το ποιος διαχειρίζεται,κάθε φορά,την εξουσία.Όλοι οι κομματικοί σχηματισμοί,είτε δεξιοί,είτε σοσιαλιστικοί,είτε αριστεροί,γίνονται υποχείρια της εξουσιαστικής νοοτροπίας και λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο.Παρατηρούμε πολλούς να εκπλήσσονται και να απογοητεύονται από τις πολιτικές της σημερινής αριστερής εξουσίας.
Ακούμε την αριστερή ''νεολαία'' των εξουσιαστών να καταδικάζει και να ζητά την απομάκρυνση του υπουργού-δούκα της τάξης Πανούση.
Όλα αυτά είναι τουλάχιστον υποκριτικά,για να μην πούμε αποπροσανατολιστικά και τραγελαφικά.
Ανταπαντάμε με το ότι οι αριστερές κυβερνητικές επιλογές ειναι οι προσαγωγές,οι σκούπες,οι βίαιες λήψεις DNA,οι φυλακίσεις και οι εκβιασμοί συγγενών κρατουμένων,οι ναζί στα ΜΑΤ και όλα όσα είχε πει η δήθεν ''ριζοσπαστική'' αριστερά,πως θα αλλάξει-καταργήσει,όταν εκλιπαρούσε την ψήφο των κατεξακολούθηση αμετανόητων θυμάτων.
Πουλώντας αριστερή ελπίδα,κέρδισε εξουσιαστική μεγαλοπρέπεια.
Εξάλλου αριστερά ΜΑΤ κατέλυσαν το άσυλο στην κατάληψη της πρυτανείας,αριστεροί υπουργοί νομιμοποιούν την Αμυγδαλέζα και τα κέντρα κράτησης-φυλακές προσφύγων,αριστερά ΜΑΤ την έπεσαν στην Ικτίνου και είναι η ίδια η αριστερή κυβέρνηση που χαιδεύει τους μπάτσους και μιλάει για την υπεραξία του έργου τους.

Οι ρητορικές και επικοινωνιακές ''εξαιρέσεις (Κωνσταντοπούλου, Διαμαντόπουλος),υπάρχουν είτε για να χαιδεύουν αυτιά και ''παρεμβάσεις'' κοινωνιστών,είτε για να δημιουργούν εντυπώσεις και να ηρεμούν το θυμικό του κοπαδιού.
Και για να μην ξεγελιόμαστε γι αυτά που έρχονται,καλό είναι να λάβουμε σοβαρά υπόψη, τη δήλωση του κεντροαριστερού δημάρχου Καμίνη,στις 28/5/15,στην εκδήλωση με θέμα ''Το δικαίωμα του πολίτη στην πόλη'',στην οποία ανέφερε χαρακτηριστικά-''δεν μπορώ να έχω δημοτικούς αστυνομικούς άοπλους''
Εξάλλου ο υπουργός Βούτσης δήλωσε ξεκάθαρα στις 10/6/15 πως ''όποιος αμφισβητεί τον Πανούση,αμφισβητεί και τον Τσίπρα'',πράγμα που έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η καταστολή είναι ίδια,είτε δεξιά,είτε αριστερή.

Τέλος χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της πλατείας Όλγας,εδώ στην Πάτρα.Αποτελούσε και αποτελεί μία από τις πιο κομβικές και δυναμικές περιοχές,όπου η συγκέντρωση κόσμου αποκτά ουσιαστική πολιτική και κοινωνική διάσταση.Η συνεχής παρουσία αναρχικών,καθώς και οι δυναμικές απαντήσεις και αντεπιθέσεις στις εισβολές των τσοπανόσκυλων-μπάτσων του κράτους,την καθιστούν σημείο αμφισβήτησης και αγώνα.
Πολλές οι προσπάθειες μπάτσων και τοπικών φυλλάδων να επιβάλουν την ''τάξη'' και την ''νόρμα'' στην πλατεία,οι οποίες όμως ήταν και ανεπιτυχείς.
Χαρακτηριστικές είναι οι επεμβάσεις-επιδρομές ενάντια σε συγκεντρώσεις,είτε αυτές είχαν πολιτικό-αντικατασταλτικό λόγο και δράση,ή ήταν απλές μαζώξεις με μουσική και αταξική συνεύρεση.
Πολλές φορές οι εισβολές αυτές κατέληξαν σε συγκρούσεις και ''σοβαρά επεισόδια'',με πάμπολλες συλλήψεις,προσαγωγές,τραυματισμούς και κυνηγητά.

Συχνά και από πολλούς,(κυρίως ''καλών''-κοινωνιστών αναρχικών ή αριστεριστών) ακούγεται και προσπαθεί να επιβληθεί με κάθε τρόπο,η άποψη του ''δεν πρέπει να προκαλούμε για να μην υπάρξει αντίδραση και έρθουν τα ΜΑΤ''.Ισχυρή είναι και η αντίθετη άποψη(την οποία και στηρίζουμε απόλυτα),πως δεν είναι δυνατόν να θέλουμε να συνθηκολογήσουμε με την εξουσία,με αντάλλαγμα την ''ηρεμία'' στον χώρο της πλατείας.Κάθε υποχωρητική-διαλλακτική στάση,μας αποδυναμώνει ως αναρχικούς και αλλοιώνει αγώνες και κεκτημένα.

Η παρουσία μας στην πλατεία,αποτελεί έναν παράγοντα αμφισβήτησης και σύγκρουσης,με το κράτος και την εξουσία,πόλο συσπείρωσης,όλων όσων νιώθουν τους εκάστοτε ''δημοκρατικούς δικτάτορες'' και τους θεσμούς,ως εχθρούς της ελευθερίας και στοιχειοθετούν την κατάδειξη ενός άλλου τρόπου διαχείρισης ελεύθερου χώρου και χρόνου,χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι τασσόμαστε άκριτα υπέρ του εναλλακτισμού και της μαζικής ντόπας που φέρει αυτός.

Αυτοί που αντιδρούν ανα καιρούς,στην παρουσία αναρχικών στην πλατεία,είναι μερικοί μαγαζάτορες-''φρουροί''(όπως έχουν αυτοαναφερθεί σε τοπικά),που θέλουν ν αλλάξουν την φυσιογνωμία του χώρου και να επιβάλλουν τα δικά τους κερδοφόρα χαρακτηριστικά σε αυτή.Γνωστοί και μερικοί ''αγανακτισμένοι'' περίοικοι,που περιμένουν με το ρολόι στο χέρι,για ν αρχίσουν τα τηλέφωνα και τις καταγγελίες για διατάραξη κοινής ησυχίας σε μπάτσους και δημοσιογράφους.
Το ανησυχητικό όμως,είναι τα τελευταία δημοσιεύματα-φήμες στα καθεστωτικά μέσα ενημέρωσης,πως ο δήμος σχεδιάζει επέκταση του πεζόδρομου της Ρήγα Φεραίου μέχρι την Όλγας.Αυτή είναι και η αντίδραση,(της κομμουνιστικής πλέον δημοτικής εξουσίας) στις ζυμώσεις και στην αντίσταση της πλατείας.Όλο αυτό ονομάζεται ''αισθητική παρέμβαση'' και τα αποτελέσματα τέτοιων παρεμβάσεων είναι γνωστά σε όλους μας(ξήλωμα δέντρων και πρασίνου,παγκάκια-βωμοί,τεράστιες ''μοντέρνες'' φωτιστικές δομές τύφλωσης).Χώροι που έσφυζαν από κόσμο και ζωή,μεταλλάχτηκαν σε ψυχρές ανοιχτές αλάνες ''αφηρημένης τέχνης'' και απαξιώθηκαν απο αυτούς που σύχναζαν εκεί.
Αντιδράσαμε και θα το επαναλάβουμε σε κάθε απόπειρα αλλοίωσης του χαρακτήρα του ζωτικού χώρου και σε κάθε προσπάθεια να χαθεί η πολυμορφία του.

                   ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
                          ΙΔΙΑ Η ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΔΕΞΙΑ ΚΙ ΑΡΙΣΤΕΡΗ
               ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ

-Η θεώρηση , συγκεκριμένα για τους ελεύθερους(όχι δημόσιους) χώρους,θα παρουσιαστεί αναλυτικότερα σε μπροσούρα που θα καταδεικνύει τον κομβικό ρόλο για την εξουσία και το σύστημα του εκάστοτε τόπου που υπάρχει συνάθροιση ανθρώπων και την στρατηγική τους να θέτουν όρους και κανόνες,μέσα στους οποίους μπορούν οι άνθρωποι να διαχειριστούν τον ελεύθερο χρόνο.Θα παρουσιαστεί επίσης, ο τρόπος που το ιδιοκτησιακό-εξουσιαστικό σύστημα,επιβλήθηκε ως ο μόνος αποδεκτός-ορθός-επιτρεπτός τρόπος,οργάνωσης ζωών των ανθρώπων και είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες διαχωρισμού του πλανήτη σε ιδιωτικές και δημόσιες ζώνες.Είναι μια προσπάθεια του συστήματος να καθορίσει και να εξουσιάσει όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας και η ονομασία της επιβολής αυτής είτε με γραπτούς νόμους,είτε με ιδεοληπτικούς και αυθαίρετους κανόνες,προσωνυμιάζεται ως ''ηθική''.
-Σύμφωνα με την δήλωση Πανούση στις 11/6/2015 στην φυλλάδα Ναυτεμπορική-''προσπαθώ να κρατήσω το ηθικό της αστυνομίας,δεν έχω λόγο να μπαίνω σε πολιτικές αντιπαραθέσεις''-φαίνεται ότι δεν ενδιαφέρουν τον πολιτικό προιστάμενο των δυνάμεων καταστολής,οι συμπεριφορές βάσει πολιτικών ιδεών,αλλά το ηθικό των μπάτσων,που σημαίνει ότι για την αριστερή κυβέρνηση το ηθικό αυτό(που μπορεί να σημαίνει ξεκάβλωμα σε ξυλοδαρμούς,δολοφονίες,σεριφισμούς και αναγνώριση-σεβασμό μόνο σε ομοίους τους),είναι πάνω απ όλα.



          Σύμπραξη Αναρχικών,Μηδενιστών,Χαοτικών πλατείας Όλγας

No comments:

Post a Comment